Ontdek onze stabiliteitsoplossingen
met Master ga je met een gerust gemoed op weg, ongeacht het terrein
nog krachtiger en efficiënter!
Renault pakt uit met een volledig nieuw aanbod motoren voor Master. Ze hebben een groter vermogen en meer koppel (max. 400 Nm en 180 pk) zodat je nog dynamischer kunt optrekken en gas geven. Jouw garantie op aangename en veilige ritten, zelfs met een volle lading!
Bijkomende troef: door het grotere vermogen en koppel ligt het brandstofverbruik tot zo'n 1 l/100 km lager (gecorreleerde NEDC*).
Master voldoet ook aan de Euro VI-emissienorm voor de versies met achterwielaandrijving, grote ombouwingen, grote volumes ...
* Sinds september 2018 zijn alle nieuwe voertuigen gehomologeerd volgens de WLTP-norm. Voor een gemakkelijkere overgang worden de gehomologeerde emissie- en verbruikswaarden berekend volgens de WLTP-norm omgerekend naar de oude NEDC-norm (gecorreleerde NEDC) gedurende een bepaalde periode.
AdBlue®
De SCR-technologie** zet vervuilende uitstoot van dieselmotoren en NOx-stikstofoxiden om in onschadelijke gassen. Dankzij de AdBlue®-technologie – die geen invloed op de prestaties en het verbruik van het voertuig heeft – voldoen onze dCi-motoren aan de strengere emissienormen. De AdBlue® heeft een eigen, gemakkelijk bereikbare tank van 28 l en mag niet met de brandstof worden gemengd.
AdBlue® is beschikbaar in de meeste tankstations. Jouw voertuig verwittigt je op voorhand wanneer je de AdBlue®-tank moet bijvullen***.
** SCR = Selectieve Catalytische Reductie.
*** Het verbruik van AdBlue® is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van het voertuig, de uitrustingen en de rijstijl.
Elektrische bedrijfswagen
Master E-Tech 100% electric heeft een lithium-ionbatterij met een 100% bruikbare capaciteit van 52 kWh. Met andere woorden: 204 km* lang genieten van stil, emissievrij en elektrisch rijden.
Een serie geïntegreerde technologieën, zoals remmen met energieterugwinning of de eco-modus, helpen om de rijbereik te optimaliseren.
Met de snellader** laad je je voertuig op tot 80% in slechts 2 uurtjes.
Op het werk of thuis: opladen is kinderspel met de lader van 7 kW. Sluit de Master E-Tech electric aan en laad deze binnen 9,5 uur op tot 100% van de rijbereik .
* WLTP-cyclus. (afhankelijk van de versie). De actieradius is afhankelijk van diverse factoren zoals de plaats van gebruik, rijstijl, weersomstandigheden, versieniveau, uitrusting, accessoires, rijomstandigheden en de belading van de auto. Dit kan ook verschillen in het kader van een transformatie.
** bij een openbaar laadstation.
Renault Master voorwielaandrijving
De zeer lage laaddrempel van Master met voorwielaandrijving is een troef voor het nuttige laadvermogen en het wegtransport.
Voordelen:
Renault Master achterwielaandrijving
Dankzij het grotere laadvermogen, de grotere trekkracht en meer Traction Power is onze Master met achterwielaandrijving je beste maatje voor het vervoeren van zware ladingen op onstabiele terreinen.
Lading:
Stabiliteit en grip:
extended grip (standaard)
Dit antislipsysteem – standaard op het gamma Master – biedt je een optimale grip!
verbeterde stabiliteit (optie)
De verbeterde stabiliteit helpt het voertuig zijn stabiliteit terug te vinden wanneer een van de wielen begint te slippen (verlies aan grip). Deze technologie biedt een alternatief voor een vierwielaandrijving (wanneer er Traction Power nodig is) en beschikt over een gelimiteerd slipdifferentieel een grotere bodemvrijheid om ook moeilijkere wegen de baas te kunnen.
Deze ombouwing is mogelijk voor Renault Master bestelwagen met voorwielaandrijving.
Met Master 4x4 kan je elk terrein en alle weersomstandigheden de baas. Dankzij de vierwielaandrijving, de hogere bodemvrijheid en het differentieelblok zullen gladde ondergronden, moeilijk begaanbare wegen en steile hellingen je niet langer tegenhouden om je werk uit te voeren.
Deze variant is mogelijk voor Renault Master achterwielaandrijving, bestelwagen of chassis (enkele of dubbele cabine).
differentieelblok (optie)
Voorkom onaangename verrassingen op gladde ondergronden. Master met achterwielaandrijving beschikt over een differentieelblok dat de stabiliteit van het voertuig verbetert. Als je trager dan 30 km/u rijdt, wordt het automatisch geactiveerd wanneer een wiel begint te slippen. Bijzonder handig als je aan lage snelheid over modderige wegen rijdt!
Beschikbaar naargelang versie of opties.
starthulp op een helling (standaard)
Moeilijk vertrekken met een volle lading? Dat is voorgoed verleden tijd dankzij de starthulp op een helling. Het systeem houdt de remmen enkele seconden ingedrukt zodat je vlotjes kunt vertrekken.
kies een model en bekijk de afmetingen, versies en beschikbare motoren
bestelwagen
MASTER in detail